شرایط و قوانین فروشگاه آنا الکترونیک
برای خرید در سایت حتما باید در سایت ثبت نام نمایید.
ثبت اطلاعات مشتریان :
لطفا در هنگام سفارش محصول آدرس کامل پستی ، کد پستی و مشخصات خود را به دقت و کامل وارد کنید و حتما ایمیل و شماره تماسی که قرار می دهید معتبر باشد تا در صورت نیاز بتوان با شما تماس گرفت . در صورتی که اطلاعات مندرج در حساب کاربری شما صحیح نباشد ، هرگونه تاخیر به وجود آمده در ارسال سفارش متوجه خریدار می باشد . کلیه اطلاعات مشتریان نزد این فروشگاه محفوظ و بصورت امانت حفظ می شود.
مراحل بررسی و ارسال سفارشات:
پس از تایید سفارش مشتری، سفارش شما مراحل زیر را طی خواهد کرد.لازم به ذکر هست در هر یک از مراحل زیر ایمیلی جهت اطلاع به شما ارسال خواهد شد.
مراحل سفارش | توضیحات |
تایید سفارش | این ایمیل به این معناست که سفارش شما در فروشگاه ثبت شده است. |
منتظر پرداخت | این ایمیل به این معناست که سفارش شما در انتظار پرداخت وجه سفارش از طریق یکی از روشهای پرداخت می باشد. |
پرداخت تایید شده | این ایمیل به این معناست که وجه سفارش پرداخت شده شما،دربخش حسابداری فروشگاه ثبت شده. |
در حال آماده سازی | این ایمیل به این معناست که فروشگاه سفارش شما را ظرف 24 ساعت کاری آماده خواهد کرد. |
حمل شده | این ایمیل به این معناست که سفارش شما طبق روش حملی که انتخاب نموده اید،ارسال شده است. |
پیگیری سفارشات :
جهت پیگیری سفارش می توانید به بخش حساب کاربری خود در فروشگاه یا به ایمیل خود مراجعه کنید تا از مراحل سفارش خود آگاه شوید و برای پیگیری های بیشتر با ما تماس بگیرید.
روش های پرداخت سفارش :
پرداخت وجه سفارش برای سفارشات آنلاین به دو صورت انجام میگیرد: پرداخت از طریق فیش بانکی ، پرداخت از طریق درگاه پرداخت الکترونیکی بانک ملی.
برای پرداخت وجه سفارش برای سفارشاتی که به صورت تلفنی یا از طریق شبکه های اجتماعی ثبت شده می توانید از طریق فیش بانکی یا واریز به حساب و یا کارت به کارت اقدام نمایید.
گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات :
بدلیل حساسیت بسیار بالای قطعات الکترونیک،قطعات الکترونیک ارائه شده در فروشگاه به هیچ وجه شامل گارانتی ، خدمات پس از فروش و یا امکان عودت و یا تعویض نمی باشند و مسئولیتی از بابت کارکرد صحیح قطعه ، چگونگی کار با قطعه و یا آموزش های مربوطه به عهده فروشگاه نمی باشد.
حتماً برای سفارشات عمده ، اقدام به تهیه نمونه کالا نمایید و پس از تست اقدام به خرید عمده نمایید تا متحمل ضرر نشوید .برای خرید های عمده حتماً با فروشگاه تماس بگیرید تا برای خرید قطعات، شما را راهنمایی کنند.
قطعاتی که در توضیحات عبارت اورجینال را دارند ، ساخت شرکت اصلی و درصورتی که توضیحی نداشته باشد کپی قطعه اصلی می باشند. فروشگاه سعی دارد تا طیف وسیعی از قطعات با کیفیت های گوناگون را برای مصارف مختلف تهیه نماید.
تمامی تجهیزات اندازه گیری فروشگاه نظیر مولتی متر ، هیتر ، و ... قبل از ارسال تست می شوند و به صورت سالم ارسال می شوند .
لغو سفارشات :
در صورتی که پرداخت سفارش انجام شده باشد و درخواست لغو سفارش داده شود ، 20 % از کل مبلغ کسر می شود و الباقی حداکثر تا 2 روز بعد عودت داده خواهد شد .
بازگشت وجه :
بازگشت وجه های درخواستی فقط به نام شخص حقیقی یا شرکت یا سازمان یا ... که صاحب حساب کاربری در فروشگاه می باشند، انجام می گردد (در صورت عدم تطابق نام صاحب شماره حساب ( یا کارت ) اعلام شده از طرف مشتری با نام حساب کاربری موجود در فروشگاه، برگشت وجه از واحد مالی و حسابداری صورت نمی گیرد) .
آسیب دیدن سفارش در حین حمل بسته :
سفارشات ارسالی توسط فروشگاه تا جای ممکن به صورت محکم و با ایمنی بالا بسته بندی می شوند اما با این حال و با توجه به ممنوعیت ارسال قطعات و لوازم شکستنی در تمامی روش های ارسال ، بسته هایی که دچار آسیب دیدگی در زمان حمل شوند ، شامل بیمه های اولیه شرکت های حمل و نقل نمی شوند و پرداخت خسارت نیز متوجه فروشگاه نمی شود .
اعلام مغایرت :
در صورتی که اجناس ارسال شده با فاکتور مغایرت داشته باشد ، مشتری موظف است حداکثر تا 3 ساعت بعد از دریافت بسته ، فروشگاه را در جریان بگذارد ، در غیر این صورت بعد از این زمان مسولیتی بر عهده فروشگاه نمی باشد و به آن رسیدگی نخواهد شد .
برگشت خوردن سفارش :
در صورتی که بسته پس از ارسال به مقصد برگشت بخورد ، علت برگشت بسته بررسی می شود و در حالتی که علت آن عدم حضور شخص در زمان تحویل و یا اشتباه بودن مشخصات گیرنده (آدرس ، تلفن ، کد پستی و نام) باشد ، خریدار موظف به پرداخت مجدد کل هزینه ارسال خواهد بود و در حالتی که مقصر فروشگاه باشد (ناخوانا بودن آدرس ، درج اشتباه مشخصات و یا مشکل در بسته بندی) با هزینه فروشگاه مجددا ارسال خواهد شد .
اعتبار پیش فاکتور :
سفارش ثبت شده برای پرداخت حداکثر تا 12 ساعت اعتبار خواهد داشت و پس از این مدت در صورت تغییر قیمت ها ، قیمت های به روز محاسبه خواهد شد .
چنانچه ظرف 12 ساعت نرخ ارز به طور ناگهانی تغییر کند مشتری موظف به پرداخت ما به التفاوت می باشد . فروشگاه هیچ مسئولیتی در قبال چنین شرایطی
ندارد.
ارسال سفارشات
ارسال سفارشات به یکی از روشهای زیر صورت میگیرد:
پست پیشتاز ، پست سفارشی ، تیپاکس،باربری و پیک موتوری( داخل شهر تهران) .
پست پیشتاز :
مدت زمان دریافت سفارش در این روش 1 تا 3 روز کاری می باشد (برای شهرهای کوچک و روستاها ممکن است 3 تا 4 روز باشد) . هزینه ارسال در این روش به واسطه وزن بسته تعیین می شود.
هزینه ای که بابت پست پیشتازاز خریدار دریافت می شود شامل مجموع هزینه های زیر می باشد:
هزینه پست + هزینه خدمات بسته بندی ، ارسال بسته به دفتر پست ، برگشت و ثبت رسید
پست سفارشی :
مدت زمان دریافت سفارش در این روش 3 تا 6 روز کاری می باشد . هزینه ارسال در این روش به واسطه وزن بسته تعیین می شود.
البته لازم به ذکر است که پست سفارشی برای حمل اجناس حساس به هیچ وجه توصیه نمی شود ، زیرا شیوه حمل بسته های سفارشی توسط پست بسیار نامناسب است که در بسیاری موارد مشاهده شده است که حتی با وجود بسته بندی بسیار محکم ، به اجناس آسیب رسیده است .
هزینه ای که بابت پست سفارشی از خریدار دریافت می شود شامل مجموع هزینه های زیر می باشد:
هزینه پست + هزینه خدمات بسته بندی ، ارسال بسته به دفتر پست ، برگشت و ثبت رسید
تیپاکس :
تیپاکس یک شرکت حمل و نقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدمت رسانی می کند (شهرها و شهرستانهای بزرگ) که برای شهر تهران به هیچ عنوان توصیه نمی شود . هزینه حمل بسته ها نیز با توجه به وزن بسته ها تعیین می شود . کمترین وزن در نظر گرفته شده در این روش ، 6 کیلوگرم است که بسته هایی که سبک تر باشند نیز همان 6 کیلوگرم در نظر گرفته می شوند و هزینه ارسال نیز بر اساس آن تعیین می شود. این روش برای سفارشات بین 1 تا 10 کیلو گرم توصیه می شود . برای دریافت لیست شهرهایی که دارای دفتر تیپاکس هستند به وبسایت تیپاکس مراجعه کنید یا با فروشگاه هماهنگ شوید.
کلیه بسته های ارسالی از طریق تیپاکس به صورت پسکرایه می باشند.
پست سریع تی پی جی TPG:
تی پی جی یک شرکت حمل و نقل خصوصی است که تنها در برخی شهرهای ایران خدمت رسانی می کند (شهرها و شهرستانهای بزرگ) که برای شهر تهران به هیچ عنوان توصیه نمی شود . هزینه حمل بسته ها نیز با توجه به وزن بسته ها تعیین می شود . این روش برای سفارشات تا 2 کیلو گرم توصیه می شود . برای دریافت لیست شهرهایی که دارای دفتر تی پی جی هستند به وبسایت تی پی جی مراجعه کنید یا با فروشگاه هماهنگ شوید.
کلیه بسته های ارسالی از طریق تی پی جی به صورت پسکرایه می باشند.
باربری و ترمینال :
در این روش نیز همانند تیپاکس بسته ها به صورت پسکرایه ارسال می شوند ، در این روش هزینه ارسال سفارش تا ترمینال، نیز از مشتری دریافت می شود (متوسط بین 10000 تا 30000 تومان) . لازم به ذکر است که بسته های کوچک امکان ارسال با باربری را ندارند و در صورت عدم پذیرش باربری با روش های جایگزین دیگر ارسال خواهند شد. در این روش در صورتی که باربری یا تعاونی خاصی مد نظر دارید که میخواهید بسته به آن تحویل داده شود ، می توانید نام باربری یا تعاونی فوق را در بخش توضیحات سفارش وارد کنید تا بسته تحویل باربری یا تعاونی مذکور گردد . در غیر این صورت انتخاب تعاونی و یا باربری به پیک موتوری حامل بسته واگذار می شود .
نکته : کلیه بسته های ارسالی از طریق ترمینال و باربری به صورت پسکرایه می باشند. لازم به ذکر است که هزینه پیک موتوری تا ترمینال( قبل از خروج بسته از فروشگاه) از خریدار اخذ خواهد شد.
پیک موتوری مخصوص تهران :
این روش که تنها مخصوص داخل شهر تهران است . هزینه حمل در زمان تحویل بسته از خریدار دریافت می شود . هزینه ارسال در این روش معمولا بین 6000 تومان تا 30000 تومان است که بسته به منطقه و مسافت طی شده توسط پیک دارد . در صورت برگشتی داشتن پیک ، هزینه آن به عهده خریدار می باشد . جهت استعلام هزینه پیک با فروشگاه هماهنگ باشید.
نکات مهم :
- بسته های ارسالی با پست (پیشتاز و سفارشی) و تیپاکس و تی پی جی در زمان ارسال بیمه می شوند ، اما این بیمه تنها شامل نرسیدن بسته به مقصد به واسطه گم شدن ، آتش سوزی و ... است که تمام هزینه بسته نیز توسط شرکت های مذکور پرداخت نمی شود.
- امکان ارایه فاکتور رسمی تا اطلاع ثانوی وجود ندارد.
- فروشگاه هیچ مسئولیتی در قبال محصولاتی که موجود نیستند و یا موجودی آنها به پایان رسیده، ندارد.
- در برخی موارد ممکن است به دلیل عدم موجودی، سفارش شما لغو گردد یا با تاخیر ارسال شود.بدیهی هست در صورتی که فروشگاه سفارش را لغو کند هزینه مربوطه به حساب شخص مذکور عودت داده می شود.